BHP / Ochrona przeciwpożarowa / Ochrona środowiska

BOZP / PO / životní prostředí

Motto: Potrafimy skutecznie zwalczać zagrożenia.

Korzyści:
Kompleksowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
Uchronimy Państwa przed sankcjami ze strony organów regulacyjnych.
Działamy zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi i najnowszą wiedzą w powyższych dziedzinach, a także w zgodzie z normami ISO, OHS oraz powiązanymi z nimi rozporządzeniami.
Rozwiązywanie wszystkich kwestii powierzamy naszym własnym ekspertom, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie i wiedzę specjalistyczną we wspomnianych dziedzinach.
Nasze działania są kompleksowe i wyważone pod względem ekonomicznym, stosownie do potrzeb Klienta.
Reprezentujemy Klientów w negocjacjach z organami państwowymi.

Bezpieczeństwo i higiena pracy – BHP – System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy

W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przyjmiemy następujący system działania:

  • Przeprowadzimy pierwszy audyt i ocenimy istniejące warunki w zakresie bezpieczeństwa.
  • Będziemy przeprowadzać roczne audyty z zakresu bezpieczeństwa pracy i proponować środki, które należy podjąć w celu skorygowania nieprawidłowości.
  • Przygotujemy kompletną dokumentację dotyczącą bezpieczeństwa pracy, a w szczególności: kategoryzację stanowisk pracy, plany szkoleń tematycznych , wytyczne dotyczące zarządzania i dystrybucji środków ochrony osobistej, itp.
  • Przeprowadzone zostaną szkolenia dla wszystkich pracowników.
  • Wyodrębnimy i określimy zagrożenia – sporządzimy analizę ryzyka.
  • Opracujemy kategoryzację stanowisk pracy.
  • Będziemy udzielać wsparcia w zakresie metodycznego rozwiązywania spraw związanych z wypadkami w miejscu pracy.
  • Zapewnimy koordynatorów ds. BHP na placach budowy.

Ochrona przeciwpożarowa

W zakresie ochrony przeciwpożarowej przyjmiemy następujący system działania:

  • Przeprowadzimy pierwszy audyt i ocenimy istniejące warunki w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
  • Przygotujemy plan ochrony przeciwpożarowej dla obiektu.
  • Przeprowadzimy kontrole sprawności i przeglądy urządzeń przeciwpożarowych.
  • Przygotujemy niezbędną dokumentację dotyczącą ochrony przeciwpożarowej, obejmującą: integrację działań, przepisy przeciwpożarowe, regulamin biura ewidencji pożarów, instrukcje postępowania w przypadku ogłoszenia alarmu przeciwpożarowego, plany ewakuacji, dokumenty związane z gaszeniem pożarów, ewidencję pożarów.
  • Przeprowadzimy prewencyjne kontrole przeciwpożarowe i zaproponujemy środki, które należy podjąć w celu skorygowania nieprawidłowości.
  • Przeprowadzimy szkolenia dla pracowników w zakresie ochrony przeciwpożarowej i prowadzenia biura ochrony przeciwpożarowej; zorganizujemy również szkolenia dla członków patrolów przeciwpożarowych oraz pracowników jednostek przeciwpożarowych.

Ochrona środowiska

W zakresie ochrony środowiska przyjmiemy następujący system działania:

  • Przeprowadzimy pierwszy audyt i ocenimy istniejące warunki w zakresie ochrony środowiska.
  • Opracujemy plany działania w sytuacjach awaryjnych.
  • Opracujemy regulamin postępowania.
  • Przygotujemy wewnętrzne wytyczne.
  • Zapewnimy monitorowanie jakości środowiska poprzez audyty wewnętrzne.
  • Przeprowadzimy szkolenia dla pracowników w zakresie ochrony środowiska.
  • Zapewnimy kompleksowe rozwiązywania w kwestiach związanych z zarządzaniem odpadami.
  • Będziemy prowadzić ewidencję odpadów.
  • Zadbamy o uzyskanie zezwolenia na korzystanie ze źródła stacjonarnego.
  • Opracujemy zasady w zakresie wykorzystywania substancji chemicznych i mieszanin.
  • Będziemy rejestrować sprawozdania w bazie danych zintegrowanego systemu raportowania (ROD).

Galeria

Nasi Klienci

    • AHOLD
    • Ball
    • ČEZ
    • Honeywell
    • Hornbach
    • JTI
    • Komerční banka
    • Mondelez
    • Stop Shop
    • NIKE
    • Office Depot
    • Philip Morris
    • Unicredit

    Kontakt z nami

    Formularz kontaktowy
    • Gdzie nas znaleźć?
    • OKIN FACILITY PL Sp. z o.o.
      Al. Jana Pawła II 27
      00-867 Warszawa

    • Pozostałe kontakty
    AHOLD
    Ball
    ČEZ
    Honeywell
    Hornbach
    JTI
    Komerční banka (CZ)

    Czech Republic,
    Société Générale group

    • FM and cleaning services for regions Prague and South Bohemia region
    • OKIN already provided Services for South Moravia
    • Go live on for the new regions from 1st October 2015
    • Contract duration is set for 3 years with option for the prolongation
    • The network includes more than 150 branches in
    • The total serviced area is 120 000 m²
    • OKIN’s current client Komerční banka issued a tender for a new FM & cleaning services provider in order to set the biding process in the end of contractual period.
    • There were few main reasons for OKIN‘s success in the tender:
      • Long term relationship on all levels
      • Excellence in service delivery
      • OKIN’s ability to offer specially tailored solution meeting exactly client‘s expectations in terms of organizational structure, management model, etc.
      • And mainly because we offered really innovative solution among other participants.
    • FM SERVICES:
      • Technical maintenance of the buildings
      • Mandatory check-us (revisions)
      • Assets supervision and technical administration
      • EH&S services
      • Other administrative support unique for banking sector
    • CLEANING SERVICES:
      • Administration cleaning
      • Landscaping and greenery services
      • Consumables delivery
    Mondelez (BG)
    • Two manufacturing plants – coffee and chocolate
    • 800 employees
    • 30.000 sq. m
    • OKIN FACILITY started in Feb. 2010
    • Small contract for cleaning services of the coffee plant was extended over the years and currently we have IFM contract with expiration in 2017
    • Quality evaluation is assured by SLAs & KPIs
    • Mondelez had a number of suppliers for various FM services (appx. 30) + self-employed personnel
    • Too many human resources were allocated to managing all FM-related services
    • Incorporation of new services over time (with financial benefit to the client);
    • OKIN introduced IFM scope in Mondelez factories in BG;
    • Based on the IFM solution, Mondelez reduced the number of responsible people on their side;
    • Technical management of buildings and equipment
    • Security Services
    • Landscaping and greenery care
    • Waste management
    • Laundry services
    • Catering services – as of Aug ‘15
    • Emergency service, mobile maintenance 24/7
    • Interior and exterior cleaning
    • Snow removal / winter service
    • Pest control
    • Occupational health and safety, fire protection
    • Internal post – as of Aug. ‘15
    Stop Shop (SK)

    IMMOFINANZ Services Slovensko, s.r.o.

    • Retail / Commercial parks
    • 6 Stop Shop locations
    • 31 942 qm of leasable area
    • 55 605 qm parking area and greenery
    • OKIN FACILITY started 1.1.2013
    • Contract for 3 years with prolongation option
    • Quality evaluation is assured by SLA
    • Not existing inventory system for requirements
    • Not existing system for recording equipment and devices into individual objects
    • OKIN introduced Integrated FM scope
    • OKIN made a successful consulting in the treatment of greenery
    • OKIN introduced PSI, Help Desk
    • Extending the number of objects after retender in 2015
    • Landscaping and greenery care
    • Technical management of buildings and equipment
    • Energy management, remote consumption monitoring
    • Waste management, environmental services
    • Occupational health and safety, fire protection
    • Interior and exterior cleaning
    • Snow removal / winter service
    • Emergency service, mobile maintenance 24/7
    • Security Services including remote dispatching connection
    NIKE
    Office Depot
    Philip Morris
    Unicredit
    Leading financial institution (PL)
    • Worldwide leading company in banking segment
    • International contract through ECS and CBRE
    • Comprehensive cleaning, daily service, greenery services.
    • 4 offices in Wroclaw & 1 in Warsaw
    • Over 2000 employees
    • 35.000 sq. m
    • OKIN FACILITY started from 1st of January 2015
    • 55 OKIN‘s employees
    • Client was not aware of current practices of FM upmarket companies
    • Each of 5 offices managed separately with no interactions & synergies
    • Unsatisfactory service delivery level
    • Local service provider with poor cleaning processes applied
    • Incorrect labor contracts avoiding statutory deductions
    • Lack of project leadership
    • Presentation of service solution applying OKIN‘s standards and merging them with required procedures
    • Deep analysis over all day & night activities
    • Building project organization structure and communication model ensuring correct management practices
    • Project transition and processes application
    • Measuring every single activity on second
    • Comprehensive management for all sites
    • Lowering total number of FTE enabling us rising salaries for cleaning personal
    • Motivation and productivity increase in all services lines:
      • Office cleaning
      • Daily service
      • Window cleaning and deep cleaning
      • Confidential and non- confidential waste management
      • Greenery services
      • Additional technical maintenance of some devices