Usługi sprzątania

Úklidové služby

Motto: Tworzymy dla naszych klientów czyste i komfortowe otoczenie, w którym praca staje się przyjemnością!

Korzyści:
W pomieszczeniach sprzątanych przez naszą firmę panuje zawsze przyjemny zapach, a klient może liczyć na perfekcyjną obsługę.
System scentralizowanych zakupów pozwala na obniżenie kosztów środków chemicznych, materiałów higienicznych, itp.
Możemy również zapewnić alternatywną, w 100% ekologiczną formę sprzątania.

Sprzątanie wnętrz

  • techniki sprzątania zgodne z parametrami każdego pomieszczenia (mycie i odkurzanie ręczne, usuwanie pajęczyn, sprzątanie odkurzaczem, dezynfekcja)
  • zaopatrzenie w materiały sanitarne i ich uzupełnianie (papier toaletowy, mydło, ręczniki, odświeżacze powietrza w dozownikach, tabletki dezynfekujące)
  • codzienna obsługa
  • specjalistyczne techniki sprzątania – stosowane w przypadku powierzchni niestandardowych (takich jak powierzchnie antyelektrostatyczne lub silnie zanieczyszczone)
  • specjalistyczne techniki sprzątania – dla zakładów spożywczych

Sprzątanie terenów zewnętrznych

  • zimowe utrzymanie powierzchni na zewnętrz budynków (usuwanie sopli, brył i nawisów śniegowych i lodowych, posypywanie dróg dla pieszych solą i materiałami obojętnymi, odśnieżanie, interwencje podczas śnieżycy)
  • sprzątanie chodników i dróg dla ruchu pieszego (zamiatanie, zbieranie odpadów, usuwanie suchych liści)
  • czyszczenie dachów, fasad i szklanych elementów elewacji (w tym prace wysokościowe)
  • usuwanie graffiti i gumy do żucia

Zagospodarowywanie terenów zielonych

  • rutynowa pielęgnacja roślinności (koszenie i usuwanie ściętej trawy, pielęgnacja krzewów dekoracyjnych i ozdobnych, drzew i klombów)
  • profesjonalne doradztwo w zakresie zakładania i pielęgnacji terenów zielonych (odnowa istniejących oraz kształtowanie nowych ogrodów dekoracyjnych i pasów zieleni, w tym instalacja akcesoriów)
  • pielęgnacja roślin ozdobnych do wnętrz (utrzymywanie, podlewanie, nawożenie, sadzenie, a także profesjonalne porady dotyczące odnowy zieleni we wnętrzach)
  • dostawa kwiatów (żywych – świeżych lub suszonych – wiązanek)

Serwis kawowy i zapewnianie stałej czystości pomieszczeń

  • obsługa sal konferencyjnych podczas spotkań biznesowych
  • ciągłe sprzątanie pomieszczeń konferencyjnych i ich otoczenia
  • mycie i zbieranie naczyń z sal konferencyjnych po naradach i spotkaniach
  • regularne sprzątanie kuchni i pomieszczeń socjalnych
  • zbieranie i mycie naczyń

Profesjonalne sprzątanie obiektów

  • obsługa sal konferencyjnych podczas spotkań biznesowych
  • czyszczenie na sucho
  • czyszczenie suchym lodem
  • czyszczenie suchą parą wodną pod wysokim ciśnieniem
  • czyszczenie wodą pod ciśnieniem i sprężonym powietrzem
  • sprzątanie przy pomocy specjalnych odkurzaczy przemysłowych
  • czyszczenie chemiczne przy pomocy wysoce skutecznych środków ulegających biodegradacji
  • czyszczenie elementów wewnętrznych maszyn i technologicznych układów dystrybucyjnych (instalacji wentylacyjnych, urządzeń klimatyzujących)
  • sprzątanie pomieszczeń roboczych i placówek przemysłowych, w których obecne są szkodliwe substancje

Program GREEN

  • przyjazne dla środowiska środki czyszczące posiadające odpowiednie atesty
  • dokładne dozowanie wszystkich stosowanych środków czyszczących, zgodnie z zaleceniami
  • segregacja odpadów
  • wynajem pojemników do segregacji odpadów
  • wykorzystywanie do celów higienicznych jedynie materiałów wykonanych z surowców wtórnych

Galeria

Nasi Klienci

    • AHOLD
    • Ball
    • ČEZ
    • Honeywell
    • Hornbach
    • JTI
    • Komerční banka
    • Mondelez
    • Stop Shop
    • NIKE
    • Office Depot
    • Philip Morris
    • Unicredit

    Kontakt z nami

    Formularz kontaktowy
    • Gdzie nas znaleźć?
    • OKIN FACILITY PL Sp. z o.o.
      Al. Jana Pawła II 27
      00-867 Warszawa

    • Pozostałe kontakty
    AHOLD
    Ball
    ČEZ
    Honeywell
    Hornbach
    JTI
    Komerční banka (CZ)

    Czech Republic,
    Société Générale group

    • FM and cleaning services for regions Prague and South Bohemia region
    • OKIN already provided Services for South Moravia
    • Go live on for the new regions from 1st October 2015
    • Contract duration is set for 3 years with option for the prolongation
    • The network includes more than 150 branches in
    • The total serviced area is 120 000 m²
    • OKIN’s current client Komerční banka issued a tender for a new FM & cleaning services provider in order to set the biding process in the end of contractual period.
    • There were few main reasons for OKIN‘s success in the tender:
      • Long term relationship on all levels
      • Excellence in service delivery
      • OKIN’s ability to offer specially tailored solution meeting exactly client‘s expectations in terms of organizational structure, management model, etc.
      • And mainly because we offered really innovative solution among other participants.
    • FM SERVICES:
      • Technical maintenance of the buildings
      • Mandatory check-us (revisions)
      • Assets supervision and technical administration
      • EH&S services
      • Other administrative support unique for banking sector
    • CLEANING SERVICES:
      • Administration cleaning
      • Landscaping and greenery services
      • Consumables delivery
    Mondelez (BG)
    • Two manufacturing plants – coffee and chocolate
    • 800 employees
    • 30.000 sq. m
    • OKIN FACILITY started in Feb. 2010
    • Small contract for cleaning services of the coffee plant was extended over the years and currently we have IFM contract with expiration in 2017
    • Quality evaluation is assured by SLAs & KPIs
    • Mondelez had a number of suppliers for various FM services (appx. 30) + self-employed personnel
    • Too many human resources were allocated to managing all FM-related services
    • Incorporation of new services over time (with financial benefit to the client);
    • OKIN introduced IFM scope in Mondelez factories in BG;
    • Based on the IFM solution, Mondelez reduced the number of responsible people on their side;
    • Technical management of buildings and equipment
    • Security Services
    • Landscaping and greenery care
    • Waste management
    • Laundry services
    • Catering services – as of Aug ‘15
    • Emergency service, mobile maintenance 24/7
    • Interior and exterior cleaning
    • Snow removal / winter service
    • Pest control
    • Occupational health and safety, fire protection
    • Internal post – as of Aug. ‘15
    Stop Shop (SK)

    IMMOFINANZ Services Slovensko, s.r.o.

    • Retail / Commercial parks
    • 6 Stop Shop locations
    • 31 942 qm of leasable area
    • 55 605 qm parking area and greenery
    • OKIN FACILITY started 1.1.2013
    • Contract for 3 years with prolongation option
    • Quality evaluation is assured by SLA
    • Not existing inventory system for requirements
    • Not existing system for recording equipment and devices into individual objects
    • OKIN introduced Integrated FM scope
    • OKIN made a successful consulting in the treatment of greenery
    • OKIN introduced PSI, Help Desk
    • Extending the number of objects after retender in 2015
    • Landscaping and greenery care
    • Technical management of buildings and equipment
    • Energy management, remote consumption monitoring
    • Waste management, environmental services
    • Occupational health and safety, fire protection
    • Interior and exterior cleaning
    • Snow removal / winter service
    • Emergency service, mobile maintenance 24/7
    • Security Services including remote dispatching connection
    NIKE
    Office Depot
    Philip Morris
    Unicredit
    Leading financial institution (PL)
    • Worldwide leading company in banking segment
    • International contract through ECS and CBRE
    • Comprehensive cleaning, daily service, greenery services.
    • 4 offices in Wroclaw & 1 in Warsaw
    • Over 2000 employees
    • 35.000 sq. m
    • OKIN FACILITY started from 1st of January 2015
    • 55 OKIN‘s employees
    • Client was not aware of current practices of FM upmarket companies
    • Each of 5 offices managed separately with no interactions & synergies
    • Unsatisfactory service delivery level
    • Local service provider with poor cleaning processes applied
    • Incorrect labor contracts avoiding statutory deductions
    • Lack of project leadership
    • Presentation of service solution applying OKIN‘s standards and merging them with required procedures
    • Deep analysis over all day & night activities
    • Building project organization structure and communication model ensuring correct management practices
    • Project transition and processes application
    • Measuring every single activity on second
    • Comprehensive management for all sites
    • Lowering total number of FTE enabling us rising salaries for cleaning personal
    • Motivation and productivity increase in all services lines:
      • Office cleaning
      • Daily service
      • Window cleaning and deep cleaning
      • Confidential and non- confidential waste management
      • Greenery services
      • Additional technical maintenance of some devices