O nas

OKIN FACILITY specjalizuje się w dostarczaniu zintegrowanych usług w zakresie zarządzania obiektami, obejmujących usługi techniczne (hard services) – takie jak: administracja i konserwacja budynków, interwencje w nagłych przypadkach i zarządzanie energią, przeglądy techniczne i serwis urządzeń – oraz usługi administracyjne (soft services): ochronę obiektów, obsługę recepcji, wsparcie typu helpdesk, sprzątanie, itp. OKIN FACILITY stara się nieustannie ulepszać świadczone usługi i oferuje swoim klientom wyjątkowe zasoby wiedzy specjalistycznej zdobytej dzięki przynależności do międzynarodowej koalicji European Customer Synergy S.A. Obecnie firma OKIN obsługuje 9.000 budynków o łącznej powierzchni ponad sześciu milionów metrów kwadratowych. Do grona naszych klientów należą: ČEZ Group, AHOLD, Komerční Banka a.s. i wiele innych podmiotów.

Historia Firmy

1993-1999: O.K. IN, a. s.
Firma O.K. IN, a.s. została założona w 1993 roku jako joint venture pomiędzy dwiema spółkami: niemiecką Heinrich Nickel GmbH oraz czeską Konstruktiva. Od samego początku spółka działała w branży technicznego zarządzania nieruchomościami, a w szczególności obiektami komercyjnymi. W roku 1996 niemiecki udziałowiec przejął pozostały pakiet akcji i firma O.K. IN, a. s. weszła w skład międzynarodowej grupy budowlanej VINCI.

1999-2002 : O.K.IN., s. r. o.
W połowie roku 1999 firma zmieniła formę prawną ze spółki akcyjnej na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Dzięki prężnemu rozwojowi branży Facility Management w Czechach firma wzmocniła w tym okresie swoją pozycję rynkową.

2002-2005: OKIN FACILITY CZ, s. r. o.
W grudniu 2002 roku nowym Dyrektorem Zarządzającym został Michal Jelinek. Wyznaczył on odmienny kierunek działalności firmy i wprowadził nową strukturę korporacyjną, w tym zmiany w Zarządzie. Jelinek wskazał dwa nadrzędne cele: świadczenie kompleksowych usług zarządzania obiektami i skuteczne wykorzystywanie wiedzy praktycznej spółki w obrębie Grupy VINCI. W połowie roku 2003 firma została przemianowana na OKIN FACILITY CZ, s. r. o. W tym samym roku zainicjowano działalność również na rynku słowackim, poprzez utworzenie nowych jednostek organizacyjnych.
W roku 2004 firma zdywersyfikowała swój portfel usług i zajęła się outsourcingiem procesów biznesowych. Wraz z podpisaniem pierwszego kontraktu powołano do życia oddział OKIN OUTSOURCING. Jego klientem został jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych i dostawców Internetu.

2006: Zmiana struktury własnościowej OKIN FACILITY CZ, s. r. o.
Rok 2006 przyniósł istotną zmianę w postaci nowego właściciela. Grupa budowlana VINCI postanowiła sprzedać wszystkie swoje europejskie jednostki zależne spoza branży budowlanej.
Wykup tych podmiotów zaproponowano istniejącemu Zarządowi i tym samym OKIN FACILITY stała się w 100% spółką czeską.

2007: OKIN GROUP, a. s. – partner dla przedsiębiorstw w Europie Środkowej i Wschodniej
Zarząd Spółki postanowił rozszerzyć działalność w zakresie usług zarządzania obiektami na inne rynki Europy Wschodniej. Rozpoczął zatem przygotowania do przejścia do struktury holdingowej i w połowie roku 2007 powołał do życia spółkę OKIN GROUP, a. s., która połączyła wszystkie oddziały i spółki zależne. Jednocześnie została rozwiązana spółka OKIN FACILITY CZ, s. r. o. Na terenie Czech usługi były realizowane przez poszczególne działy produktowe firmy, natomiast za granicą tworzono spółki zależne i przedsiębiorstwa typu joint venture działające pod szyldem OKIN FACILITY.

Pierwszym zagranicznym podmiotem zależnym była spółka OKIN Facility UA, która powstała w połowie roku 2007 na Ukrainie.

2008 – do chwili obecnej: Dalszy rozwój w regionie Europy Środkowej i Wschodniej
W roku 2008 utworzono spółki zależne OKIN FACILITY RU w Rosji i OKIN FACILITY BG w Bułgarii. Kolejnym dynamicznym rokiem dla grupy OKIN był 2011, kiedy to firma wycofała się z Rosji i założyła spółki zależne w Rumunii i Polsce.

W roku 2013 firma OKIN nadal rozwijała swoją działalność. Powołano do życia podmiot zależny w Serbii.

W roku 2015 firma OKIN nabyła przedsiębiorstwo typu start-up o nazwie Datlowe, zajmujące się automatyką i koncepcjami zastosowania sztucznej inteligencji, w tym uczenia maszynowego. Rozwiązania te zwiększają produktywność i wydajność procesów w wyjątkowo szybkim tempie.
W oparciu o wieloletnie doświadczenie spółka OKIN Facility zaczęła wdrażać i wykorzystywać system o nazwie DRIVE!. Umożliwia on ciągły wzrost produktywności pracy. W chwili obecnej OKIN Group, Inc. zatrudnia prawie trzy tysiące osób.

Integrated management system politics for download here.

Certificates:

OHSAS_18001_EN ISO_14001_EN

Nasi Klienci

    • AHOLD
    • Ball
    • ČEZ
    • Honeywell
    • Hornbach
    • JTI
    • Komerční banka
    • Mondelez
    • Stop Shop
    • NIKE
    • Office Depot
    • Philip Morris
    • Unicredit

    Aktualności

    • OKIN Group, a.s., wiodący dostawca skutecznie dobranych rozwiązań dla przedsiębiorstw z całego świata, otrzymała wyróżnienie w konkursie “Złota Setka Czech”. Podczas wydarzenia, którego celem jest wyłanianie i nagradzanie najlepszych czeskich firm, naszej firmie udało się…

    • DRIVE! – innowacyjny system operacyjny OKIN – znalazł się na stronie internetowej międzynarodowego magazynu Tomorrow’s Facilities Management. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w samym artykule.

    Aktualności

    Kontakt z nami

    Formularz kontaktowy
    • Gdzie nas znaleźć?
    • OKIN FACILITY PL Sp. z o.o.
      Al. Jana Pawła II 27
      00-867 Warszawa

    • Pozostałe kontakty
    AHOLD
    Ball
    ČEZ
    Honeywell
    Hornbach
    JTI
    Komerční banka (CZ)

    Czech Republic,
    Société Générale group

    • FM and cleaning services for regions Prague and South Bohemia region
    • OKIN already provided Services for South Moravia
    • Go live on for the new regions from 1st October 2015
    • Contract duration is set for 3 years with option for the prolongation
    • The network includes more than 150 branches in
    • The total serviced area is 120 000 m²
    • OKIN’s current client Komerční banka issued a tender for a new FM & cleaning services provider in order to set the biding process in the end of contractual period.
    • There were few main reasons for OKIN‘s success in the tender:
      • Long term relationship on all levels
      • Excellence in service delivery
      • OKIN’s ability to offer specially tailored solution meeting exactly client‘s expectations in terms of organizational structure, management model, etc.
      • And mainly because we offered really innovative solution among other participants.
    • FM SERVICES:
      • Technical maintenance of the buildings
      • Mandatory check-us (revisions)
      • Assets supervision and technical administration
      • EH&S services
      • Other administrative support unique for banking sector
    • CLEANING SERVICES:
      • Administration cleaning
      • Landscaping and greenery services
      • Consumables delivery
    Mondelez (BG)
    • Two manufacturing plants – coffee and chocolate
    • 800 employees
    • 30.000 sq. m
    • OKIN FACILITY started in Feb. 2010
    • Small contract for cleaning services of the coffee plant was extended over the years and currently we have IFM contract with expiration in 2017
    • Quality evaluation is assured by SLAs & KPIs
    • Mondelez had a number of suppliers for various FM services (appx. 30) + self-employed personnel
    • Too many human resources were allocated to managing all FM-related services
    • Incorporation of new services over time (with financial benefit to the client);
    • OKIN introduced IFM scope in Mondelez factories in BG;
    • Based on the IFM solution, Mondelez reduced the number of responsible people on their side;
    • Technical management of buildings and equipment
    • Security Services
    • Landscaping and greenery care
    • Waste management
    • Laundry services
    • Catering services – as of Aug ‘15
    • Emergency service, mobile maintenance 24/7
    • Interior and exterior cleaning
    • Snow removal / winter service
    • Pest control
    • Occupational health and safety, fire protection
    • Internal post – as of Aug. ‘15
    Stop Shop (SK)

    IMMOFINANZ Services Slovensko, s.r.o.

    • Retail / Commercial parks
    • 6 Stop Shop locations
    • 31 942 qm of leasable area
    • 55 605 qm parking area and greenery
    • OKIN FACILITY started 1.1.2013
    • Contract for 3 years with prolongation option
    • Quality evaluation is assured by SLA
    • Not existing inventory system for requirements
    • Not existing system for recording equipment and devices into individual objects
    • OKIN introduced Integrated FM scope
    • OKIN made a successful consulting in the treatment of greenery
    • OKIN introduced PSI, Help Desk
    • Extending the number of objects after retender in 2015
    • Landscaping and greenery care
    • Technical management of buildings and equipment
    • Energy management, remote consumption monitoring
    • Waste management, environmental services
    • Occupational health and safety, fire protection
    • Interior and exterior cleaning
    • Snow removal / winter service
    • Emergency service, mobile maintenance 24/7
    • Security Services including remote dispatching connection
    NIKE
    Office Depot
    Philip Morris
    Unicredit
    Leading financial institution (PL)
    • Worldwide leading company in banking segment
    • International contract through ECS and CBRE
    • Comprehensive cleaning, daily service, greenery services.
    • 4 offices in Wroclaw & 1 in Warsaw
    • Over 2000 employees
    • 35.000 sq. m
    • OKIN FACILITY started from 1st of January 2015
    • 55 OKIN‘s employees
    • Client was not aware of current practices of FM upmarket companies
    • Each of 5 offices managed separately with no interactions & synergies
    • Unsatisfactory service delivery level
    • Local service provider with poor cleaning processes applied
    • Incorrect labor contracts avoiding statutory deductions
    • Lack of project leadership
    • Presentation of service solution applying OKIN‘s standards and merging them with required procedures
    • Deep analysis over all day & night activities
    • Building project organization structure and communication model ensuring correct management practices
    • Project transition and processes application
    • Measuring every single activity on second
    • Comprehensive management for all sites
    • Lowering total number of FTE enabling us rising salaries for cleaning personal
    • Motivation and productivity increase in all services lines:
      • Office cleaning
      • Daily service
      • Window cleaning and deep cleaning
      • Confidential and non- confidential waste management
      • Greenery services
      • Additional technical maintenance of some devices